هرمزگان قطب مهم تولید لیموترش کشور / پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن محصول لیموترش در استان هرمزگان

امتیاز:
0.0
ذخیره تصویر


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از آغاز برداشت لیموترش در استان خبر داد و گفت: برداشت لیموترش از اوایل تیرماه آغاز شده و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزار تن محصول از باغ های استان برداشت شود. 


به گزارش هرمزگان گویا ، محمدرضا شیخ‌زاده با اشاره به جایگاه مهم استان و رتبه دوم تولید لیموترش در کشور افزود: در هرمزگان با دارا بودن ۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت لیموترش، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول با کیفیت و مرغوب تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.‌

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت لیموترش با حدود ۱۱ هزار هکتار به شهرستان رودان اختصاص داشته و پس از آن میناب و بندرعباس نیز از دیگر مناطق تولید این محصول هستند. 

شیخ زاده تصریح کرد: جهاد کشاورزی با هدف حمایت از باغداران و افزایش بهره‌وری، مجموعه‌ای از خدمات تخصصی را ارائه کرده است که از جمله این اقدامات می‌توان به آموزش‌های مستمر مربوط به هرس و آبیاری، ردیابی و مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی،  همچنین حمایت از طریق توزیع کودهای یارانه‌ای اشاره کرد.

وی یادآور شد:اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار از دیگر راهکارهای این سازمان برای مدیریت منابع آبی و ارتقای تولید محصول لیموترش بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات 0

هنوز نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بگذارید!

افزودن نظر